23553
post-template-default,single,single-post,postid-23553,single-format-standard,theme-stockholm,stockholm-core-1.0.5,collateral-product-columns-2,woocommerce-no-js,select-child-theme-ver-,select-theme-ver-5.1.8,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

Lactose- en glutenvrije kersenvlaaivulling

Lactose- en glutenvrije kersenvlaaivulling

Lactose- en glutenvrije kersenvlaaivulling

Wist je dat je lactose- en glutenvrije kersenvlaaivulling heel eenvoudig zelf kunt maken? Het enige dat je nodig hebt, zijn kersen, bakbananenmeel, water en kokosbloesemsuiker (en dit laatste is optioneel). Het bakbananenmeel wordt hierbij als bindmiddel gebruikt, de vlaaivulling wordt er dikker van. Wil je weten hoe het moet? Lees dan hieronder verder.

 

Ingrediënten:

  • 5 g bakbananenmeel (= 2 tl) + 15 g water
  • 200 g kersen (uit de diepvries)
  • 50 ml water
  • 5 g kokosbloesemsuiker (of meer/minder naar smaak)

 

Overige benodigdheden :

Spatel, steelpan, fornuis.

 

Bereidingswijze:

Doe de kersen met 50 ml water en suiker in een steelpan. Breng langzaam aan de kook en roer het zo nu en dan door met de spatel. Laat het zachtjes doorkoken tot dat de kersen zacht zijn. Maak een papje van het bakbananenmeel en het (resterende) water. Zorg dat er geen klontjes in zitten. Voeg dit toe aan het kersenmengsel en laat het nog even zachtjes doorkoken. Je zult zien dat de kersenvlaaivulling dikker wordt. Is de vlaaivulling dik genoeg? Haal dan het pannetje van het vuur en laat de kersenvlaaivulling helemaal afkoelen. Gebruik de vlaaivulling als topping op een pannenkoek, wafel of bijvoorbeeld (in een verdubbelde portie) bij deze heerlijke monchoutaart.

 

Heb je deze kersenvlaaivulling of een ander recept met bakbananenmeel gemaakt? Dat vind ik heel leuk om te zien! Deel het vooral via Instagram of Facebook en tag mij via @femkesfoodies en/of #femkesfoodies. 

 

Lactose- en glutenvrije kersenvlaaivulling

BewarenBewaren

Geen Reacties

Plaats een reactie